Het voelt als thuiskomen
Om de zoveel tijd zet Care Talents het verhaal van één van zijn zorgende handen in de kijker. Dit keer stellen we je voor aan Nynke (34), zorgzame mama van een zoontje van 6, en sinds twee jaar Business Development Manager bij Care Talents Antwerpen-Limburg.
THUISKOMEN
“Mijn verhaal bij Care Talents begon een kleine tweetal jaar geleden”, vertelt Nynke. “Voorheen werkte ik als verpleegkundige op de spoedafdeling in een ziekenhuis, waarna ik als hoofdverpleegkundige aan de slag ging in een woonzorgcentrum om vervolgens door te groeien naar een directiefunctie. Ik heb dus het geluk gehad om door de jaren heen in verschillende soorten zorginstellingen ervaring te mogen opdoen, en dit zowel naast het bed van de patiënt, als op het bureau van het management.”
De carrière van Nynke ging als een sneltrein vooruit. Het was haar zoontje die haar tot nadenken aanzette over wie ze nu precies was, en waar ze naartoe wilde met haar carrière. “Heel toevallig botste ik op LinkedIn op de vacature van Business Development Manager (BDM) bij Care Talents.” Door het zien van een job waarbij Nynke haar passie voor de zorg kon combineren met haar analytische en financiële skills die ze doorheen de jaren opgebouwd had, maakte haar hart een sprongetje. “De bal ging aan het rollen, en algauw startte mijn nieuw avontuur bij Care Talents. Het voelde als thuiskomen.”
VAN ZORGVERLENERS VOOR ZORGVERLENERS
Als BDM bij Care Talents vormt Nynke het eerste aanspreekpunt voor zorginstellingen. Ze vindt het dan ook belangrijk om met haar klanten een partnership op te bouwen. “Ik luister naar hun noden en denk met hen mee om samen tot een HR-oplossing op maat te komen, die werkt voor alle betrokken partijen. Dit door samen een puzzel te leggen met behulp van onze verschillende dienstverleningen, of het nu een personeelsnood is op korte, middellange of lange termijn.”
Door de expertise die ze in het verleden heeft opgebouwd als directeur binnen de ouderenzorg, weet Nynke uit ervaring met welke uitdagingen zorgmanagers dagdagelijks mee geconfronteerd worden. “Ik heb letterlijk in hun schoenen gestaan, wat mijn adviserende rol enorm versterkt. Dat geldt trouwens niet alleen voor mij: ook mijn collega’s binnen Care Talents hebben een achtergrond in de zorg, wat maakt dat we allemaal dezelfde, zorgzame, taal spreken.”
Als BDM is het belangrijk om oog te hebben voor de unieke situatie van iedere klant, legt Nynke uit. “Geen enkele organisatie of case is hetzelfde. Ieder huis heeft echt een eigen feeling. Ik geniet enorm van de uitdaging om telkens opnieuw een gedegen analyse van de situatie te maken samen met mijn klant. Het gevoel dat we achteraf met onze aangereikte oplossing een verschil hebben kunnen maken en de gevraagde meerwaarde hebben kunnen realiseren, is voor mij de kers op de taart.”
|
THE BEST OF MANY WORLDS
Hoewel de focus in de job van Nynke bijna uitsluitend op de zorg ligt, wordt ze vandaag toch meer en meer uitgedaagd om haar blik los van de zorg te verruimen. “Doordat we steeds vaker in grotere zorginstellingen terechtkomen, komen we ook regelmatig in aanraking met tekorten aan knelpuntprofielen buiten de zorg.” Hoewel deze profielen buiten de expertise Care Talents vallen, kunnen ze deze noden toch vaak opvangen, vertelt Nynke: “Doordat we onderdeel zijn van de groep House of Talents kunnen we vaak the best of many worlds aanbieden aan onze klanten door de handen in elkaar te slaan met onze zusterbedrijven. Zo hebben we bij klanten al meermaals niet alleen zorgprofielen geplaatst, maar ook boekhoudkundige profielen via Financial Talents, HR managers via HR Talents en laboranten via Science Talents.
“Het leuke is dat we deze oplossingen onder één vertrouwde noemer en met korte communicatielijnen kunnen aanbieden. Dat zorgt voor heel wat efficiëntie en tevredenheid bij onze klanten, zonder expertise te verliezen, in tegendeel.”
ZORGEN VOOR MORGEN
Dat onze zorgsector voor grote uitdagingen staat, is oud nieuws. Hoe de verschillende zorginstellingen zich zullen voorbereiden, is echter nog een groot vraagteken. Hoe Care Talents de toekomst ziet, is voor Nynke wel duidelijk: “Care Talents zal steeds een ondersteunde partner blijven om de continuïteit en kwaliteit van de zorg te waarborgen. Dit door onze eigen HR expertise nog verder aan te scherpen, maar ook door verder in te zetten op het individuele groeipotentieel van onze verpleeg- en zorgkundigen.” Nynke legt uit dat de verdere uitbouw van ‘The Care Academy’, het leerplatform van Care Talents, daarbij een belangrijke rol zal spelen. “Via ons leerplatform zetten we in op het groeitraject van ieder teamlid door middel van e-learning, persoonlijke coaching en externe opleidingen op maat.”
Hoe het zorglandschap ook mag evolueren, Nynke is er van overtuigd dat Care Talents steeds zal blijven meegroeien met zijn klanten. “Om zo, samen, steeds klaar te zijn voor de zorgen van morgen.”