Ga naar hoofdinhoud
Nieuwjaarsresoluties voor IT-professionals: Een Gids voor Succes

— Everything under CTRL.

Nieuwjaarsresoluties voor IT-professionals: Een Gids voor Succes

  1. Doelen afstemmen op professionele groei: Stel doelen die je professionele groei in de IT bevorderen. Wil je bijvoorbeeld een nieuwe programmeertaal leren? Stel dan een duidelijk en haalbaar doel, zoals "Binnen zes maanden de basis van Python beheersen door wekelijks vijf uur te studeren."
  2. Technologische vaardigheden uitbreiden: In een snel veranderende sector als IT is het essentieel om voortdurend te leren. Maak een lijst van technologieën of vaardigheden die je dit jaar wilt beheersen. Denk aan cloud computing, cybersecurity, of data-analyse.
  3. Netwerk uitbreiden: Netwerken is cruciaal in de IT. Neem je voor om elke maand minstens één netwerkevenement bij te wonen of lid te worden van online IT-forums en -groepen.
  4. Work-Life balans: IT-professionals hebben vaak te maken met lange werkuren en stress. Een resolutie kan zijn om betere work-life balans te vinden, zoals "Elke dag om 18:00 uur stoppen met werken" of "Weekends vrijhouden voor familie en hobby's."
  5. Kleine stappen en tussentijdse doelen: Breek grote doelen op in kleinere, haalbare stappen. Als je een complex IT-project wilt voltooien, stel dan maandelijkse of zelfs wekelijkse doelstellingen om je voortgang te meten.
  6. Reflecteer en pas aan: In de IT is aanpassingsvermogen essentieel. Wees bereid om je resoluties aan te passen als technologieën of je werkprioriteiten veranderen.


Conclusie: Voor IT-professionals is het stellen van nieuwjaarsresoluties meer dan een ritueel. Het is een kans om professionele vaardigheden te versterken, carrièredoelen te verfijnen en persoonlijk welzijn te verbeteren. Door realistische, specifieke en meetbare doelen te stellen en deze regelmatig te evalueren, kunnen IT-professionals ervoor zorgen dat hun resoluties leiden tot echte en blijvende veranderingen.


Bellen, hoe doe je dat?

Heb je ook wel eens zo'n ochtend gehad waarbij je telefoon rinkelt op het moment dat je net je eerste slok koffie neemt? Vandaag deel ik een persoonlijke ervaring over de wereld van telefonische sales - een wereld die nooit slaapt, altijd belt en soms verrast met de meest onverwachte vragen.

To Freelance or Not To Freelance

To freelance or not to freelance, dat is de vraag die veel ICT professionals zich stellen. De laatste jaren ziet ICT Talents een duidelijke stijging in het aantal freelancers. Niet alleen is de vraag bij de bedrijven gestegen, ook de ICT Talenten zelf hebben goede redenen om voor het freelance bestaan te kiezen.

Nieuwe talenten gezocht!

Wij zijn op zoek naar nieuwe talenten binnen ons team. Ken of ben jij zo iemand? Solliciteer nu!

Waarom jij kiest voor een carrière bij ICT Talents?

Aan de slag voor ICT Talents? Dat is kiezen voor een boeiende job in een warme, persoonlijke omgeving, zekerheid, proeven van verschillende werkomgevingen en functies als je wil en een ontwikkelingsplan op maat van je noden. Jij maakt deel uit van een hecht team, waarin eerlijkheid, openheid en wederzijds respect geen loze begrippen en ‘window dressing’ zijn, maar echt in de bloedbanen zitten. Ga jij mee met ICT Talents op (carrière)pad?

Getuigenis 1: werksituatie voor, tijdens & na corona

Ik schets even mijn huidige situatie. Ik startte 9 maanden geleden, midden in de coronacrisis, mijn nieuw project in een nieuwe wereld. Ondertussen heb ik mijn collega’s bij Nationale Nederlanden nog steeds niet in het echt gezien. Ook de sollicitatiegesprekken waren online zowel bij Nationale Nederlanden als bij ICT Talents. Joris en Marlies heb ik ondertussen al een keertje in het echt gezien. Toegegeven, met de mondmaskers toch niet hetzelfde maar het gaf me wel een zekerder gevoel. Zijn de Nationale Nederlanden en ICT Talents wel zeker over wie ze hebben aangenomen?

Getuigenis 2: werksituatie voor, tijdens & na corona

Bij Euroclear zijn alle medewerkers momenteel van thuis uit aan het werken, enkel het essentieel personeel is aanwezig op kantoor. Dat zijn ongeveer 50 medewerkers. Er is verder nog niets beslist over hoe of wanneer wij terug op kantoor zullen werken.

Getuigenis 3: werksituatie voor, tijdens & na corona

Momenteel werk ik afwisselend 1 week 3 dagen op kantoor, de andere week 2 dagen op kantoor en steeds met dezelfde collega. Voor corona was er een vrij strikt beleid wat betreft thuiswerk. Als je een half jaar in dienst bent, mag je 1 dag per maand thuiswerken. Maar er zijn nog geen vooruitzichten over de aanpak na corona.

Hoe COVID-19 een invloed had op onze wereld.

Voor Jef en Tom is de impact van COVID-19 op de IT-wereld niet genoeg in de kijker gezet geweest. Lees hier de verhalen van Jef en Tom.

Solliciteren via video

In deze huidige periode verloopt alles wat anders dan normaal. ‘Face-to-face’ solliciteren is momenteel niet mogelijk, dus worden er maatregelen genomen: het digitale sollicitatiegesprek. Er zijn veel tools op de markt die dit initiatief ondersteunen, maar hoe begin je eraan? Enkele tips.

+32 3 600 70 50 Spontaan solliciteren