Ga naar hoofdinhoud
Getuigenis 2: werksituatie voor, tijdens & na corona

— Everything under CTRL.

Getuigenis 2: werksituatie voor, tijdens & na corona

Wat is de thuiswerksituatie? Voor corona, nu tijdens corona en hoe gaat de klant het aanpakken na corona?

Bij Euroclear zijn alle medewerkers momenteel van thuis uit aan het werken, enkel het essentieel personeel is aanwezig op kantoor. Dat zijn ongeveer 50 medewerkers. Er is verder nog niets beslist over hoe of wanneer wij terug op kantoor zullen werken.

Verandert de thuiswerkpolicy?

Er is sprake van een versoepeling omtrent het thuiswerken. Door corona hebben ze gemerkt dat het bedrijf bijna perfect draait ondanks dat 99 procent van de mensen thuis werkt. Daardoor zullen de regels waarschijnlijk wel versoepelen.

Hoe bereidt de klant zich voor op de werking post-corona?

In het begin werden we telkens op de hoogte gebracht van de datum wanneer we terug naar kantoor zouden moeten. In de laatste e-mail in oktober zeiden ze dat iedereen moest thuiswerken tot er opnieuw nieuws is.   

Hoe pakt de klant de terugkomst aan?

De terugkomst zal waarschijnlijk per afdeling of per verdieping in het gebouw gebeuren. Momenteel is er nog geen officiële communicatie geweest door het hogere management.

Staan er al activiteiten gepland?

Momenteel zijn er nog geen activiteiten binnen het bedrijf gepland.

Welke veranderingen vond je positief?

Ik moet van Antwerpen naar Brussel pendelen, dus ik vind het zeker niet erg om van thuis te werken. Dat bespaart me twee uur per dag aan reistijd.

Het face-to-face contact is nodig voor een goede samenwerking met het team.

Wat is je visie als mens en IT'er hierover?

Buiten het werk ben ik ook voorstander van thuiswerken, maar niet permanent. Het face-to-face contact is nodig voor een goede samenwerking met het team. Ik mis het sociale aspect van werken wel op lange termijn.


Waarom jij kiest voor een carrière bij ICT Talents?

Aan de slag voor ICT Talents? Dat is kiezen voor een boeiende job in een warme, persoonlijke omgeving, zekerheid, proeven van verschillende werkomgevingen en functies als je wil en een ontwikkelingsplan op maat van je noden. Jij maakt deel uit van een hecht team, waarin eerlijkheid, openheid en wederzijds respect geen loze begrippen en ‘window dressing’ zijn, maar echt in de bloedbanen zitten. Ga jij mee met ICT Talents op (carrière)pad?

Getuigenis 1: werksituatie voor, tijdens & na corona

Ik schets even mijn huidige situatie. Ik startte 9 maanden geleden, midden in de coronacrisis, mijn nieuw project in een nieuwe wereld. Ondertussen heb ik mijn collega’s bij Nationale Nederlanden nog steeds niet in het echt gezien. Ook de sollicitatiegesprekken waren online zowel bij Nationale Nederlanden als bij ICT Talents. Joris en Marlies heb ik ondertussen al een keertje in het echt gezien. Toegegeven, met de mondmaskers toch niet hetzelfde maar het gaf me wel een zekerder gevoel. Zijn de Nationale Nederlanden en ICT Talents wel zeker over wie ze hebben aangenomen?

Getuigenis 3: werksituatie voor, tijdens & na corona

Momenteel werk ik afwisselend 1 week 3 dagen op kantoor, de andere week 2 dagen op kantoor en steeds met dezelfde collega. Voor corona was er een vrij strikt beleid wat betreft thuiswerk. Als je een half jaar in dienst bent, mag je 1 dag per maand thuiswerken. Maar er zijn nog geen vooruitzichten over de aanpak na corona.

Hoe COVID-19 een invloed had op onze wereld.

Voor Jef en Tom is de impact van COVID-19 op de IT-wereld niet genoeg in de kijker gezet geweest. Lees hier de verhalen van Jef en Tom.

Solliciteren via video

In deze huidige periode verloopt alles wat anders dan normaal. ‘Face-to-face’ solliciteren is momenteel niet mogelijk, dus worden er maatregelen genomen: het digitale sollicitatiegesprek. Er zijn veel tools op de markt die dit initiatief ondersteunen, maar hoe begin je eraan? Enkele tips.

+32 3 600 70 50