Ga naar hoofdinhoud
Met Financial Talents zetten we in op efficiëntie

— Let's talk Finance!

Met Financial Talents zetten we in op efficiëntie

Uit onderzoek is gebleken dat bijna 70 procent van de accountants een grote druk ervaart bij deadlines. Er wordt veel tijd verloren aan het te veel in één keer willen doen.

Maar hoe zorg je er nu voor dat je niet verstrikt raakt in die zee van taken? Met Financial Talents zetten we in op efficiëntie. Het anders indelen van je tijd, en dus nadenken over time management, kan ervoor zorgen dat je jezelf niet verliest in de kleine details.

Ontdek hoe jij jouw tijd kan optimaliseren, prioriteiten kan stellen en zo het maximale uit jezelf en je dag kunt halen.

Ga na welke zaken prioriteit hebben. Sorteer je taken en projecten op basis van belangrijkheid. Zo krijg je een beter overzicht van waar jij je kostbare tijd het beste aan kunt besteden.

Je kan het prioriteren van taken eigenlijk bekijken als het oplossen van een complex financieel vraagstuk. Focus op de meest kritieke taken en verdeel je inspanningen. Zo behoud je controle over je werklast.

Verlies je niet in onbelangrijke details en vermijd om veel zaken tegelijk aan te pakken.

Een to-do lijst zorgt ervoor dat je niet vergeet wat er nog moet gebeuren. Daarnaast zorgt het voor overzicht: je ziet in één oogopslag welk werk er nog ligt. Hierdoor kan je sneller besluiten maken en beter prioriteiten stellen.

Het opschrijven van je taken helpt je om gefocust te blijven op je doelen en voorkomt dat je je tijd verspilt aan onbelangrijke zaken.

Bovendien zorgt het afvinken van taken op je to-do lijst voor een gevoel van voldoening. Dit kan je motiveren om door te gaan en de volgende taken aan te pakken.

Door te starten met de meest uitdagende taak zet je meteen een positieve toon voor de rest van de dag. Je ervaart een gevoel van voldoening en vertrouwen, waardoor je de rest van de dag je resterende taken met meer energie en motivatie kunt aanpakken.

Wanneer je eerst de moeilijke taken aanpakt voorkom je dat je aan het einde van de dag in tijdsnood komt en onafgemaakte taken moet doorschuiven naar de volgende dag.

Dit legt de basis voor een productieve en succesvolle dag.  

Het nemen van een pauze kan werken als een energieboost. Na een pauze kan je met een vernieuwde focus terugkeren naar je taken.

Tijdens een pauze heb je de tijd om even alle informatie te verwerken en dit helpt je dan weer bij het maken van weloverwogen keuzes.

Een korte pauze geeft je de kans om even te ontspannen en stress te verminderen.

Naast de individuele voordelen die een pauze kan bieden, draagt het ook bij aan een versterking van het teamgevoel.

In een wereld die altijd aan lijkt te staan is het belangrijk om even offline te gaan. Ga even “off the grid”.

Wees niet 24/24 bereikbaar voor werk gerelateerde zaken. Op die manier kan je de werkdag écht afsluiten. Neem de tijd om even te ontspannen en quality time door te brengen met je dierbaren.

Dit alles zal je gevoel van welzijn verbeteren je helpen om de volgende werkdag weer fris en productief te beginnen.

Gun jezelf dat offline-moment en geniet van de rust.

Om samen te vatten: “work smarter, not harder”. Dé sleutel tot een productieve werkdag. Met deze vijf tips in het achterhoofd vermijd je jezelf te verliezen in de kleine details. Maak ruimte voor de dingen die er echt toe doen en probeer niet alles tegelijk te willen doen. Deel je tijd slim in en krijg zo je werk sneller gedaan!


Werken bij Financial Talents: jouw wegwijzer naar jobstabiliteit met een twist

Jullie weten dat er in de finance wereld geen plaats is voor flauwekul. Daarom gaan we recht door zee – de finance zee, welteverstaan – met een open blik op wat het betekent om als project consultant bij Financial Talents te werken. Meer specifiek als dossierbeheerder bij boekhoudkantoren. What’s in it for you?

Elektrische bedrijfswagens worden vanaf 2026 fiscaal aftrekbaar

Het kernkabinet heeft op 18 mei 2021 een akkoord bereikt over de vergroening van het bedrijfswagenpark. Nieuwe bedrijfswagens zullen vanaf 2026 enkel nog aftrekbaar zijn als ze emissievrij zijn. Die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd vanaf 2026.

Wat betekent tijdelijke werkloosheid voor uw belastingen?

Door de coronacrisis zijn er heel wat mensen die een werkloosheidsuitkering hebben gekregen. Voor wie de werkloosheidsuitkering kort heeft geduurd, zullen er extra belastingen moeten betaald worden op de ontvangen werkloosheidsuitkering.

De Vlaamse belastingaangifte krijgt 18 codes er bij

De Vlaamse belastingaangifte wordt opnieuw wat complexer. Er komen maar liefst 18 codes extra op uw aangifte. Dit komt door de invoering van de federale en gewestelijke coronamaatregelen. Ook de Brusselse en Waalse aangiftes tellen elk 30 codes extra. Dat maakt het totaal van onze belastingaangifte op 829 codes.

+32 56 239 533 Spontaan solliciteren