We bouwen graag een langetermijnrelatie op met onze klanten
Ik ben Geoffry, 30 jaar, en heb een zoontje van 15 maanden. Ik sport heel veel: voetbal, lopen, mountainbiken en ga zo maar door. Ik ben bij Technical Talents gestart als Account Manager, maar ben ondertussen doorgegroeid tot Teamleader.
Jouw job in het kort?
Als Teamleader ben ik verantwoordelijk voor de Account Managers en de HR-medewerkers. Ik leid het team en ondersteun ze waar nodig. Soms haal ik de druk van de ketel, ik monitor of de matches kwalitatief goed zijn en of alles goed geregistreerd is. Af en toe ga ik nog mee naar de grotere klanten om te horen hoe alles loopt. Daarnaast zorg ik ook voor opleidingen zodat mijn team kan blijven groeien.
Wat is het uitdagende in je job?
Mijn team laten scoren, dat is voor mij een uitdaging. Ik geniet er echt van als mijn team afspraken kan realiseren en klanten kan binnenhalen. Het is heel leuk om in zo’n sfeer te werken en anderen te zien groeien.
Hoe stimuleer je je team om tot het uiterste te gaan?
Eerst en vooral is een goede sfeer heel belangrijk om het team te laten evolueren. Maandelijks hebben we een grote teammeeting waarbij we expertise kunnen uitwisselen en kunnen kijken wie waar kan bijspringen of waar we de werkdruk kunnen verlagen.
Hoe kan Technical Talents het verschil maken voor een klant?
We hebben heel goede techniekers, die allemaal vakkundig geschoold zijn en jaren ervaring hebben in het vak. We zorgen voor een goede opvolging en bieden opleidingen aan. Onze mensen staan technisch heel sterk, want daar focussen we in onze screening op.
|
Hoe ga jij net een stap verder voor je klant?
We bouwen graag een langetermijnrelatie op met onze klanten. Dat houdt voor ons in dat we in eerste instantie niet gaan pushen bij onze klanten. We doen een voorstelling van een profiel en wachten dan even af zodat de klant bedenktijd heeft. Daarnaast zorgen we er ook voor dat onze techniekers aan het werk kunnen op maximaal 45 minuten van hun woonplaats. Hierdoor houden we ze langer in dienst, want er valt heel wat nutteloze verplaatsingstijd weg. We zetten onze mensen in op basis van hun sterktes en dat vinden wij zeer belangrijk. Verder zorgen we ook voor een doorgedreven opvolging. We houden regelmatig telefonisch contact en na een maand gaan we al een eerste keer langs bij de klant om te zien of alles goed verloopt en of we hen kunnen ondersteunen in bepaalde zaken.
Hoe onderhoud je je band met de klant in deze moeilijke periode?
Bij sommige klanten kunnen we op locatie gaan, met andere klanten houden we onze gesprekken telefonisch of via video call. Sinds corona is dat enorm geëvolueerd. Voor corona hielden we nooit video calls en nu is dat toch wel dagelijks. Het leukste is natuurlijk om fysiek langs te gaan bij de klant, maar als het niet kan, dan zorgen we voor een andere oplossing.
Wat is de grootste uitdaging voor Technical Talents in 2021?
Groeien. Groei is de grootste uitdaging. Corona heeft toch voor een shift gezorgd bij ons en we moeten dat terug opbouwen. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat we steeds de kwaliteit van onze services vooropstellen.
Het is ook belangrijk om onze mensen te verzorgen en ervoor te zorgen dat ze de beste versie van zichzelf zijn. Dit voor zowel starters als mensen die al langer aan de slag zijn voor Technical Talents.
Hoe zie je de toekomst voor Technical Talents?
We willen onze dienstverlening uitbreiden en extra profielen aanbieden. Die bijkomende takken moeten voor extra groei zorgen. Momenteel zijn we vooral gekend voor technische profielen, maar als daar andere profielen bijkomen, kunnen we ook de komende jaren nog stevig groeien.