De toekomst van Science Talents? Zoals ons logo, rooskleurig!
Ik ben Wesley Brits en ben 30 jaar. Ik woon in Mechelen. Ik heb heel lang basketbal gespeeld, in de jeugd op een redelijk niveau, en dan ben ik beginnen afzakken. Ik heb 3 kindjes dus voor hobby’s rest er weinig tijd. Op restaurant ga ik wel nog af toe, maar ook dat is al even geleden. Het gezin staat centraal in ons leven, maar daarnaast maken we natuurlijk ook graag tijd vrij voor onze vrienden.
Mijn job bij Science Talents?
Binnen Science Talents ben ik Business Development Manager. Dat houdt in dat ik de verbinding maak tussen onze klanten enerzijds en onze Recruiters anderzijds. In mijn geval ligt de focus voornamelijk op nieuwe business. Daarnaast ga ik ook op zoek voor nieuwe opportuniteiten voor onze consultants die even zonder project zijn gevallen, al komt dit maar weinig voor. Sinds deze week hebben we ook een nieuwe collega aan boord, en is het een deel van mijn taak om haar wegwijs te maken binnen Science Talents.
Wat is het uitdagende in je job?
De grootste uitdaging ligt natuurlijk in het accepteren van een ‘nee’. Vaak stop je veel tijd in zaken en valt de output tegen. Het is zaaien om later te oogsten. Heel wat klanten werken met een ‘preferred supplier list’ en die worden niet vaak herbekeken. Een goede band behouden met klanten is dan ook essentieel.
Hoe kan Science Talents het verschil maken voor een klant?
We zijn heel flexibel in onze services. Heel wat partijen specialiseren zich, maar voor ons is de contractvorm bijvoorbeeld minder belangrijk. We zijn flexibel zowel richting klanten als kandidaten. We bekijken steeds de beste oplossing voor alle partijen.
Hoe ga jij net een stap verder voor je klanten?
Ik denk deels door zeer bereikbaar te zijn. Het zijn heel rare tijden waarin je niemand face-to-face kan ontmoeten. Dus snel reageren en goed bereikbaar zijn is super belangrijk. Daarnaast denken we oplossingsgericht mee met onze klanten. Ook ‘nee’ durven zeggen hoort daar bij. Af en toe sturen we klanten zelfs door naar een concullega. We willen immers kwaliteit garanderen en soms liggen jobs buiten onze expertise.
|
Hoe onderhoud je je band met de klant in deze moeilijke periode?
Heel veel is telefonisch natuurlijk in deze periode. We doen regelmatig check-ins met onze klanten, maar ook met onze prospecten. Daarnaast sta ik ook via LinkedIn met hen in contact. Ook zorg ik ervoor dat ik aanwezig ben op de intakes met recruiters, die vandaag voornamelijk via video verlopen. Zo leer ik de klant nog beter kennen en voelen ze de betrokkenheid.

Welk voordeel heeft een samenwerking met HoT voor de klant?
Het feit dat House of Talents 10 verschillende specialiteiten overkoepelt is een groot voordeel. Zo kan een HR- en finance-afdeling op meerdere gespecialiseerde bedrijven beroep doen en dit onder één dak. Er is maar één contract, wat een enorm voordeel is voor klanten.
Wat is de grootste uitdaging voor Science Talents in 2021?
Dezelfde groei realiseren als in 2020. Zowel op het vlak van omzet als in het aantal consultants hebben we daar toch een stijging kunnen realiseren in een heel moeilijk jaar. Die trend aanhouden is een pittige uitdaging.
Bovendien is het belangrijk om met ons team een positieve vibe te blijven behouden nu we allemaal van thuis werken. We hebben iedere dag om 10u een meeting met het team en soms wordt daar heel nuttige informatie gedeeld, maar op andere momenten praten we over koetjes en kalfjes en ook dat moet kunnen. Dat zorgt ervoor dat we dicht bij elkaar blijven staan als team.
Hoe zie je de toekomst voor Science Talents?
Zoals ons logo: rooskleurig!
Ik zie onze toekomst zeker positief in. We hebben in een jaar zoals 2020 goede resultaten kunnen neerzetten, dan moeten we dit in de toekomst, in een coronavrije wereld, zeker ook kunnen.
Het zou leuk zijn als het fysiek kan en op kantoor, maar dat zal voor binnen enkele maanden zijn.