Ga naar hoofdinhoud
Een ontevreden klant? Voor ons niet acceptabel!

— Talent Management

Een ontevreden klant? Voor ons niet acceptabel!

Wie ben je?

Werk is voor mij heel belangrijk dus daar ga ik toch mee starten. Tien jaar geleden ging ik aan de slag bij House of Talents, toen was het bedrijf nog een kleine KMO. Ik ben gestart als consultant bij Executive Talents en heb later de overstap gemaakt naar HR Talents, waar ik verantwoordelijk ben voor de regio Antwerpen/Limburg.

Daarnaast ben ik ook mama van een coole dochter van 18. Ik ben een gepassioneerde skiester en in de zomer kan je mij ook wel op mijn koersfiets tegenkomen.

Mijn job bij HR Talents?

Ik ben senior HR consultant, wat betekent dat ik HR professionals match met opdrachtgevers. Onze klantenportefeuille is heel uiteenlopend en omvat zowel KMO’s als multinationals. Ik sta in voor werving en selectie alsook voor het plaatsen van freelance consultants. Verder bouw ik uiteraard ook het klantenbestand  mee uit en ga ik op zoek naar nieuwe opportuniteiten in het HR landschap.

We weten welke HR professional bij welk bedrijf werkt en wie er open staat voor een nieuwe uitdaging. Op die manier kunnen we snel schakelen.

Wat is het uitdagende in je job?

Het meest uitdagende en het ultieme doel is natuurlijk het matchen van kandidaten met opdrachtgevers. Op zoek gaan naar de perfecte match op het juiste moment, m.a.w just-in-time-recruitment, dat is een uitdaging en maakt de job ook zo spannend.

Hoe kan HR Talents het verschil maken voor een klant?

HR Talents is een heel hecht team van senior HR consultants. We werken al lang samen en kennen de markt door en door. We weten welke HR professional bij welk bedrijf werkt en wie er open staat voor een nieuwe uitdaging. Op die manier kunnen we snel schakelen.

Daarnaast zijn we ook een full HR service provider: we bieden aan onze klanten werving en selectie, projectstaffing, freelance consultancy en assessments aan. HR Talents kan de klant dus op alle vlakken servicen en volledig op maat werken.

Hoe gaat HR Talents een stapje verder voor de klant?

We zijn allemaal zeer gepassioneerd en gedreven, een voor een doen we onze uiterste best om de perfecte match te vinden. We hebben een enorme drive en daarmee maken wij het verschil. We smijten ons voor de volle 100% en daarnaast zijn we ook heel bereik- en beschikbaar. Binnen ons bedrijf heerst een ondernemerscultuur, we werken met de attitude van een zelfstandige. Een ontevreden klant is voor ons niet acceptabel.

Hoe onderhoud je de band met de klant in deze moeilijke periode?

Voornamelijk via videocall. Ik was daar in het begin niet zeer voor te vinden, maar we doen het nu wel allemaal, en het werkt! We bellen onze contacten vaak om te vragen hoe het met hen gaat, hoe ze deze pandemie beleven en hoe het gaat in het bedrijf waar ze werken. We sturen hen ook kaartjes en mails. Daarnaast organiseren we ook webinars waarin we content aanbieden voor de HR community, zo houden we het contact warm.

In de toekomst willen we deze webinars verder zetten maar dan in combinatie met fysieke evenementen.

Binnen ons bedrijf heerst een ondernemerscultuur, we werken met de attitude van een zelfstandige. Een ontevreden klant is voor ons niet acceptabel.
Ik wil samenwerken met HR Talents!

 

Hoe kan het een voordeel zijn dat HR Talents onderdeel is van House of Talents?

House of Talents telt ondertussen 10 bedrijven met elk hun eigen specialisatie. Dat betekent dat elke consultant een pro is in zijn/haar vakgebied. We zijn dus een one-stop-shop waar je alle profielen kan vinden, elk in zijn eigen niche. Dat betekent dat de klant bij ons terecht kan voor alle profielen, maar ook een aanspreekpunt heeft die de behoeften en noden van de klant begrijpt. Dat is dus zeker een meerwaarde voor een klant. Het komt ook heel vaak voor dat een klant meerdere profielen nodig heeft, en daar kunnen we met gemak en plezier een oplossing voor bieden.

We maken deel uit van een groter geheel, waardoor we intern een band creëren over de bedrijven heen en ook dat is heel fijn.

Wat is de grootste uitdaging voor HR Talents op korte termijn?

We hebben twee jaar geleden de acquisitie gedaan van HR Builders. Dat betekent twee bedrijven en bedrijfsculturen samenbrengen en dat is geen sinecure. We zijn echter allemaal gedreven consultants met een heel grote passie voor HR en we werken er dus nog iedere dag aan om beide bedrijven dichter bij elkaar te brengen.

Het doel is om te groeien, maar altijd met het oog op kwaliteit!

Wat is de grootste uitdaging voor HR Talents op lange termijn?

Het doel is om te groeien, maar altijd met het oog op kwaliteit en langetermijnrelaties met onze klanten. We willen top of mind zijn bij elke HR professional met een HR nood in zijn of haar team.

Daarnaast willen we blijven inzetten op webinars en evenementen om de HR community samen te brengen, van elkaar te leren en elkaar te inspireren en daar worden we tenslotte allemaal beter van.

Wil jij ook samenwerken met HR Talents?

Geef ons een seintje en we contacteren je zo snel mogelijk terug. Wij staan klaar voor jou!

Contacteer ons


“Je managet geen personeelsbestand, je leidt mensen”

Elke maand gaat #ZigZagHR in gesprek met een internationale HR professional. Deze keer gaat Lesley in gesprek met Sabine Weishaupt, Global Head Leadership Consulting & Initiatives at Deutsche Telekom.

Hoe engageer je leiders en medewerkers voor digitale transformatie?

Elisabetta Galli, Global Head of Knowledge, Development & Talent Management bij Banco Santander, vertelt #ZigZagHR hoe zij, in tijden van digitale transformatie, leiders en werknemers motiveert. Dit artikel verschijnt in de novembereditie van ZigZagHR.

“We zetten in op extreme klanten- én medewerkersgerichtheid”

Elke maand interviewt #ZigZagHR een internationale HR professional. Deze keer gaat Lesley in gesprek met Raf Lamberts, Chief Human Resources Officer bij Vanderlande.

Hoe maak je de shift van een procesgerichte naar een mensgerichte organisatie?

Het probleem is niet nieuw. Er zijn al veel boeken geschreven over dezelfde vraag: hoe kunnen we sneller als organisatie evolueren?

De ideale job bestaat niet. Die maak je zelf.

“Waar zie jij jezelf binnen vijf jaar?” Werknemers krijgen standaard deze vraag tijdens sollicitatiegesprekken. Maar hebben leidinggevenden hier zelf wel een antwoord op?

"Ik ga voor trotse en betrokken werknemers"

Hoe kan je trots en betrokkenheid verhogen?